Slik fant kjærligheten meg

Reklame | Carriwell og Áhkká Undertrøye Logo Underwear LS Tech Kid

carriwell

Kjærligheten er ikke noe du bare finner, det er kjærligheten som finner finner deg.

 

Tenkt over … Hvordan møttes dere sånn egentlig? Var det en mening med at det skulle bli slik, eller ble det tatt noen valg på veien som gjorde at det ble dere tror du? Kan det være skjebnen?

 

Selv er jeg nå gift.  Jeg møtte min kjære for 6 år siden en varm septemberkveld. Jeg hadde vært singel noen år og trivdes egentlig med det. Dette var rett før “tindertiden.” På ettermiddagen akkurat denne dagen var jeg på en date. Jeg følte ikke helt kjemien, og det var date nr 2. Etterpå dro jeg ut med noen venner fra Haugesund som var i Oslo akkurat da. Vi dro på et sted der vi kunne snakke og danse, om vi ville. Det var en fin kveld. Praten bare fløt og jeg måtte jo fortelle om den daten jeg hadde vært på tidligere. Plutselig var det noen som pirket meg på ryggen. Jeg snudde meg å så opp på en høy, smilende mann. «Vil du danse?» Spurte han. Han var kjekk og modig, tenkte jeg. Før jeg kom meg ut på dansegulvet, fikk han litt kjeft av min venn Egil som sa, “Hun der er ikke ei du bare kan tulle med”! Huff, jeg måtte le litt inni meg. Denne høye mannen, smilte lurt og strakk ut hånda. Han så ikke så bekymret ut over hva som hadde blitt sagt. Vi gikk ut å danset, å vi danset hele kvelden.

Ja, og slik ble det. Det ble jo oss da. Nå er vi gift og har barn. Jeg tenker jo innimellom, hva hvis den date èn tidligere på dagen hadde gått veldig bra. Hadde jeg da dratt ut med mine venner eller sagt ja til å danse med ham? Hadde vi møttes uansett? Kanskje, kanskje ikke …? Uansett så kan jeg kjenne på mange gode følelser når jeg tenker tilbake til denne tiden. La oss aldri glemme den første tiden, selv om livet går litt opp og ned.

Vi parterapeuter er ikke perfekte. Vi diskuterer vi også, men vi krever utvikling i samlivet.  Vi vet at forhold en setter av tid til -og pleier, er forhold som holder i lengden ❤️

 

Så nå lurer jeg jo på. Hvordan møttes dere da!?

 

 

 

© Camilla J.J. Sørensen

Kjærlighetsterapeuten

Par og samtaleterapeut.

Veileder for småbarnsforeldre og sexologstudent.

Kontakt: https://www.kjaerlighetsterapeuten.com

Instagram: https://www.instagram.com/kjaerlighetsterapeuten/

 

 

Áhkká

4 kommentarer
    1. Jeg møtte min nå avdøde mann på bussen i 1961. Han reiste seg for meg slik at jeg fikk sitte. Det var noe med øynene hans som gjorde at vi ble sittende og snakke sammen. Begge to glemte å gå av bussen og vi ble sittende til endestasjonen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg